Friday, December 2, 2011

Melayan

Hi peeps. Aku selalu tertanya-tanya sikap manusia. Yelah, kita ni berbeza, banyak Ragam. :) So, aku nak cakap pasal layan. Kebiasaannya, aku ni memang bersikap ramah. Boleh kata aku suka melayan orang. *Mana lelaki mudah perasan kira macam... nasiblah. Silap-silap ingat aku flirt dengan dia* Haih, kadang-kadang ramah sangat pun annoying. Betul. Aku ni kuranglah bersosial. Dalam everyday life aku, jarang orang menuturkan, "Hi, boleh kenal?" Kalau ada, memang aku rasa macam -__-' <--- Nak layan ke?
Ngeee. Kenal, boleh saja :)
But then, bila dalam dunia cyber, it's different. Memang stranger macam mana pun, aku boleh layan. Sebab sikap ramah aku. Tapi bila depan-depan, serius. Aku rasa creepy kalau ada orang nak kenal. Mungkin sebab berdepankan. Kalau dalam laman sosial, kau tak rasa creepy sangat melainkan kau dapat yang gila seks. Woah. Ok. Haha.

Tadi layan twitter. Then, ada notification message. Aku pun baca, then reply punya reply, mamat ni rupanya nak kenal. Tapi mukadimah beliau agak comel sebab beliau bermula dengan hye, senyum, hye balik, senyum, then tanya tinggal mana. Memula macam pelik juga mamat ni. But it's usual kalau dalam laman sosial orang nak kenalkan? Lagipun beliau nak kenal je. Bukan lebih-lebih. Cumanya eksaited tu ada juga sebab dah lama tak memperkenalkan diri pada orang. Last dulu, masa time masuk kerja. Kahkahkah.
Saya layan saja. Anda pula bagaimana?
Memula aku ingat beliau nak suruh aku UNFOLLOW dia. Sebab aku kata tak kenal. Ishh, kalau dia bagi mesej suruh aku UNFOLLOW, memang aku buat je laa. Heee. Rupa-rupanya turn out the other way. Selamat tak memaki pula. :)

Jadinya, mungkin kita berbeza. Ada yang melayan and for sure ada juga tak melayan. Terpulang pada kehendak kita. Tapikan, uols yang dah ada calon, i mean yang dah ada Kekasih hati, layan tak? Sometimes yang dah ada someone special lagi ligat melayan. Heeee ;D

Semuanya terpulang pada diri masing-masing. Kalau ada perangai yang suka flirt tu memang boleh jadi lain. Hmm. Bagi aku, yang suka flirt dan yang mudah perasan ni memang sesuai. Barulah buku bertemu ruas. Apa-apa pun yang kita buat, jangan sampai mengguris hati orang sebab takut lain jadinya. Yang penting sebelum menuturkan kata tu fikir dulu. Sebab manusia ni mengintepretasikan sesuatu dengan cara yang berbeza. Sekian.

p/s: Aku tak suka lelaki kuat merajuk. Jadi meluat nak layan -__-'

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...